NVN DASAR PRIVASI
Dikemas kini pada 29 April 2025
Notis Privasi ini untuk Veryfied PLT (berniaga sebagai NVN) (“kami”, “kita”, atau “milik kami”) menerangkan bagaimana dan mengapa kami mungkin mengakses, mengumpul, menyimpan, menggunakan, dan/atau berkongsi (“memproses”) maklumat peribadi anda apabila anda menggunakan perkhidmatan kami (“Perkhidmatan”), termasuk apabila anda:
Melawat laman web kami di https://veryfied.my, atau mana-mana laman web kami yang memaut ke Notis Privasi ini
Memuat turun dan menggunakan aplikasi mudah alih kami (NVN), atau mana-mana aplikasi kami yang memaut ke Notis Privasi ini
Menggunakan NVN. NVN ialah aplikasi pengurusan inventori mudah alih yang direka dengan inspirasi daripada permainan video dan alat pencatat nota. Dibina untuk pengumpul, pengrajin, dan peminat hobi, ia membantu pengguna menyusun, menjejak, dan mengurus item mereka dengan cara yang intuitif dan menyeronokkan—seperti mengurus inventori dalam permainan.
Berinteraksi dengan kami dalam cara berkaitan lain, termasuk jualan, pemasaran, atau acara
Soalan atau kebimbangan? Membaca Notis Privasi ini akan membantu anda memahami hak dan pilihan privasi anda. Kami bertanggungjawab membuat keputusan mengenai bagaimana maklumat peribadi anda diproses. Jika anda tidak bersetuju dengan dasar dan amalan kami, sila jangan gunakan Perkhidmatan kami. Jika anda masih mempunyai sebarang soalan atau kebimbangan, sila hubungi kami di support@veryfied.my.
RINGKASAN PENTING
Ringkasan ini memberikan perkara utama daripada Notis Privasi kami, tetapi anda boleh mengetahui lebih banyak maklumat dengan membaca bahagian penuh atau menggunakan jadual kandungan di bawah.
Apakah maklumat peribadi yang kami proses? Apabila anda melawat, menggunakan, atau menavigasi Perkhidmatan kami, kami mungkin memproses maklumat peribadi bergantung pada interaksi anda dengan kami dan Perkhidmatan, pilihan yang anda buat, dan produk serta ciri yang anda gunakan.
Ketahui lebih lanjut tentang maklumat peribadi yang anda berikan kepada kami.Adakah kami memproses maklumat peribadi sensitif? Sesetengah maklumat mungkin dianggap “istimewa” atau “sensitif” di sesetengah bidang kuasa, seperti asal kaum atau etnik, orientasi seksual, dan kepercayaan agama anda. Kami tidak memproses maklumat peribadi sensitif.
Adakah kami mengumpul maklumat daripada pihak ketiga? Kami mungkin mengumpul maklumat daripada pangkalan data awam, rakan pemasaran, platform media sosial, dan sumber luar yang lain.
Ketahui lebih lanjut tentang maklumat yang dikumpul daripada sumber lain.Bagaimana kami memproses maklumat anda? Kami memproses maklumat anda untuk menyediakan, menambah baik, dan mentadbir Perkhidmatan kami, berkomunikasi dengan anda, untuk keselamatan dan pencegahan penipuan, dan untuk mematuhi undang-undang. Kami juga mungkin memproses maklumat anda untuk tujuan lain dengan persetujuan anda. Kami hanya memproses maklumat anda apabila kami mempunyai alasan undang-undang yang sah untuk melakukannya.
Ketahui lebih lanjut tentang bagaimana kami memproses maklumat anda.Dalam situasi apa dan dengan pihak mana kami berkongsi maklumat peribadi? Kami mungkin berkongsi maklumat dalam situasi tertentu dan dengan pihak ketiga tertentu.
Ketahui lebih lanjut tentang bila dan dengan siapa kami berkongsi maklumat peribadi anda.Bagaimana kami melindungi maklumat anda? Kami mempunyai proses dan prosedur organisasi dan teknikal yang mencukupi untuk melindungi maklumat peribadi anda. Namun, tiada penghantaran elektronik melalui internet atau teknologi penyimpanan maklumat yang boleh dijamin 100% selamat, jadi kami tidak dapat menjanjikan bahawa penggodam, penjenayah siber, atau pihak ketiga yang tidak dibenarkan tidak akan dapat mengakses, mencuri, atau mengubah maklumat anda secara tidak sah.
Ketahui lebih lanjut tentang bagaimana kami melindungi maklumat anda.Apakah hak anda? Bergantung pada lokasi geografi anda, undang-undang privasi yang berkenaan mungkin memberikan anda hak tertentu berkaitan maklumat peribadi anda.
Ketahui lebih lanjut tentang hak privasi anda.Bagaimana anda melaksanakan hak anda? Cara paling mudah untuk melaksanakan hak anda ialah dengan menghubungi kami di support@veryfied.my. Kami akan mempertimbangkan dan bertindak atas sebarang permintaan selaras dengan undang-undang perlindungan data yang berkenaan.
Ingin tahu lebih lanjut tentang apa yang kami lakukan dengan sebarang maklumat yang kami kumpulkan?
Sila semak Notis Privasi Penuh.
ISI KANDUNGAN
APAKAH MAKLUMAT YANG KAMI KUMPUL?
BAGAIMANA KAMI MEMPROSES MAKLUMAT ANDA?
APAKAH ASAS UNDANG-UNDANG YANG KAMI GUNAKAN UNTUK MEMPROSES MAKLUMAT PERIBADI ANDA?
BILA DAN DENGAN SIAPA KAMI BERKONGSI MAKLUMAT PERIBADI ANDA?
APA PENDIRIAN KAMI TERHADAP LAMAN WEB PIHAK KETIGA?
ADAKAH KAMI MENGGUNAKAN KUKI DAN TEKNOLOGI PENJEJAKAN LAIN?
BAGAIMANA KAMI MENGENDALIKAN LOG MASUK SOSIAL ANDA?
BERAPA LAMA KAMI MENYIMPAN MAKLUMAT ANDA?
BAGAIMANA KAMI MENJAGA KESELAMATAN MAKLUMAT ANDA?
APAKAH HAK PRIVASI ANDA?
KAWALAN UNTUK CIRI JANGAN-JEJAK (DO-NOT-TRACK)
ADAKAH PENDUDUK AMERIKA SYARIKAT MEMPUNYAI HAK PRIVASI TERTENTU?
ADAKAH WILAYAH LAIN MEMPUNYAI HAK PRIVASI TERTENTU?
ADAKAH KAMI AKAN MEMBUAT KEMASKINI TERHADAP NOTIS INI?
BAGAIMANA UNTUK MENGHUBUNGI KAMI MENGENAI NOTIS INI?
BAGAIMANA UNTUK SEMAK, KEMASKINI, ATAU PADAM DATA YANG KAMI KUMPUL DARIPADA ANDA?
APA MAKLUMAT YANG KAMI KUMPUL?
Maklumat peribadi yang anda dedahkan kepada kami
Secara Ringkas: Kami mengumpul maklumat peribadi yang anda berikan kepada kami.
Kami mengumpul maklumat peribadi yang anda berikan secara sukarela kepada kami apabila anda mendaftar pada Perkhidmatan, menyatakan minat untuk mendapatkan maklumat tentang kami atau produk dan Perkhidmatan kami, apabila anda menyertai aktiviti pada Perkhidmatan, atau apabila anda menghubungi kami.
Maklumat Peribadi yang Diberikan oleh Anda. Maklumat peribadi yang kami kumpul bergantung pada konteks interaksi anda dengan kami dan Perkhidmatan, pilihan yang anda buat, serta produk dan ciri yang anda gunakan. Maklumat peribadi yang kami kumpul mungkin termasuk yang berikut:
alamat emel
nama pengguna
data hubungan atau pengesahan
Maklumat Sensitif. Kami tidak memproses maklumat sensitif.
Data Pembayaran. Kami mungkin mengumpul data yang diperlukan untuk memproses pembayaran anda jika anda memilih untuk membuat pembelian, seperti nombor instrumen pembayaran anda, dan kod keselamatan yang berkaitan dengan instrumen pembayaran anda. Semua data pembayaran dikendalikan dan disimpan oleh Google dan Apple. Anda boleh menemui pautan notis privasi mereka di sini: https://payments.google.com/payments/apis-secure/get_legal_document?ldo=0&ldt=privacynotice&ldl=en-GB dan https://www.apple.com/legal/applepayments/privacy-notice/?utm_source=chatgpt.com.
Data Log Masuk Media Sosial. Kami mungkin memberikan pilihan untuk mendaftar dengan kami menggunakan butiran akaun media sosial yang sedia ada, seperti Facebook, X, atau akaun media sosial lain. Jika anda memilih untuk mendaftar dengan cara ini, kami akan mengumpul maklumat profil tertentu mengenai anda daripada penyedia media sosial, seperti yang diterangkan dalam bahagian yang dipanggil “BAGAIMANA KAMI MENANGANI LOG MASUK MEDIA SOSIAL ANDA?” di bawah.
Data Aplikasi. Jika anda menggunakan aplikasi kami, kami juga mungkin mengumpul maklumat berikut jika anda memilih untuk memberikan kami akses atau kebenaran:
Akses Peranti Mudah Alih. Kami mungkin meminta akses atau kebenaran untuk ciri tertentu dari peranti mudah alih anda, termasuk kamera peranti mudah alih anda, akaun media sosial, storan, mikrofon, dan ciri lain. Jika anda ingin mengubah akses atau kebenaran kami, anda boleh melakukannya dalam tetapan peranti anda.
Data Peranti Mudah Alih. Kami secara automatik mengumpul maklumat peranti (seperti ID peranti mudah alih anda, model, dan pengeluar), sistem operasi, maklumat versi dan konfigurasi sistem, nombor pengecam peranti dan aplikasi, jenis dan versi pelayar, model perkakasan, pembekal perkhidmatan internet dan/atau pembawa mudah alih, serta alamat Protokol Internet (IP) (atau pelayan proksi). Jika anda menggunakan aplikasi kami, kami juga mungkin mengumpul maklumat tentang rangkaian telefon yang dikaitkan dengan peranti mudah alih anda, sistem operasi atau platform peranti mudah alih anda, jenis peranti mudah alih yang anda gunakan, ID peranti unik peranti mudah alih anda, dan maklumat tentang ciri-ciri aplikasi kami yang anda akses.
Pemberitahuan Push. Kami mungkin meminta untuk menghantar pemberitahuan push kepada anda mengenai akaun anda atau ciri tertentu dari aplikasi. Jika anda ingin berhenti menerima komunikasi jenis ini, anda boleh mematikannya dalam tetapan peranti anda.
Maklumat ini diperlukan terutamanya untuk mengekalkan keselamatan dan operasi aplikasi kami, untuk menyelesaikan masalah, dan untuk analitik dalaman serta tujuan pelaporan kami.
Semua maklumat peribadi yang anda berikan kepada kami mesti benar, lengkap, dan tepat, dan anda mesti memberitahu kami jika terdapat sebarang perubahan kepada maklumat peribadi tersebut.
Maklumat yang dikumpul secara automatik
Secara Ringkas: Beberapa maklumat — seperti alamat Protokol Internet (IP) anda dan/atau ciri pelayar dan peranti — dikumpul secara automatik apabila anda melawat Perkhidmatan kami.
Kami secara automatik mengumpul maklumat tertentu apabila anda melawat, menggunakan, atau menavigasi Perkhidmatan. Maklumat ini tidak mendedahkan identiti khusus anda (seperti nama atau maklumat hubungan anda) tetapi mungkin termasuk maklumat peranti dan penggunaan, seperti alamat IP anda, ciri pelayar dan peranti, sistem operasi, keutamaan bahasa, URL penghala, nama peranti, negara, lokasi, maklumat tentang bagaimana dan bila anda menggunakan Perkhidmatan kami, dan maklumat teknikal lain. Maklumat ini diperlukan terutamanya untuk mengekalkan keselamatan dan operasi Perkhidmatan kami, dan untuk analitik dalaman serta tujuan pelaporan kami.
Maklumat yang kami kumpul termasuk:
Data Log dan Penggunaan. Data log dan penggunaan adalah maklumat berkaitan perkhidmatan, diagnostik, penggunaan, dan prestasi yang secara automatik dikumpul oleh pelayan kami apabila anda mengakses atau menggunakan Perkhidmatan kami dan yang kami rekodkan dalam fail log. Bergantung pada bagaimana anda berinteraksi dengan kami, data log ini mungkin termasuk alamat IP anda, maklumat peranti, jenis pelayar, dan tetapan serta maklumat mengenai aktiviti anda dalam Perkhidmatan (seperti cap waktu tarikh/waktu yang berkaitan dengan penggunaan anda, halaman dan fail yang dilihat, carian, dan tindakan lain yang anda ambil seperti ciri yang anda gunakan), maklumat acara peranti (seperti aktiviti sistem, laporan ralat (kadang-kadang dipanggil “lumpur kemalangan”), dan tetapan perkakasan).
Data Peranti. Kami mengumpul data peranti seperti maklumat mengenai komputer, telefon, tablet, atau peranti lain yang anda gunakan untuk mengakses Perkhidmatan. Bergantung pada peranti yang digunakan, data peranti ini mungkin termasuk maklumat seperti alamat IP anda (atau pelayan proksi), nombor pengecam peranti dan aplikasi, lokasi, jenis pelayar, model perkakasan, pembekal perkhidmatan internet dan/atau pembawa mudah alih, sistem operasi, dan maklumat konfigurasi sistem.
Data Lokasi. Kami mengumpul data lokasi seperti maklumat mengenai lokasi peranti anda, yang boleh tepat atau tidak tepat. Sejauh mana kami mengumpul maklumat bergantung pada jenis dan tetapan peranti yang anda gunakan untuk mengakses Perkhidmatan. Sebagai contoh, kami mungkin menggunakan GPS dan teknologi lain untuk mengumpul data geolokasi yang memberitahu kami lokasi semasa anda (berdasarkan alamat IP anda). Anda boleh memilih untuk tidak membenarkan kami mengumpul maklumat ini sama ada dengan menolak akses kepada maklumat atau dengan mematikan tetapan Lokasi pada peranti anda. Walau bagaimanapun, jika anda memilih untuk tidak membenarkan, anda mungkin tidak dapat menggunakan beberapa aspek Perkhidmatan.
Google API
Penggunaan maklumat yang diterima daripada API Google kami akan mematuhi Polisi Data Pengguna Perkhidmatan API Google, termasuk keperluan Penggunaan Terhad.
BAGAIMANA KAMI MEMPROSES MAKLUMAT ANDA?
Secara Ringkas: Kami memproses maklumat anda untuk menyediakan, memperbaiki, dan menguruskan Perkhidmatan kami, berkomunikasi dengan anda, untuk keselamatan dan pencegahan penipuan, dan untuk mematuhi undang-undang. Kami juga boleh memproses maklumat anda untuk tujuan lain dengan persetujuan anda.
Kami memproses maklumat peribadi anda untuk pelbagai sebab, bergantung pada bagaimana anda berinteraksi dengan Perkhidmatan kami, termasuk:
Untuk memudahkan penciptaan akaun dan pengesahan serta menguruskan akaun pengguna. Kami mungkin memproses maklumat anda supaya anda boleh mencipta dan log masuk ke akaun anda, serta memastikan akaun anda berfungsi dengan baik.
Untuk meminta maklum balas. Kami mungkin memproses maklumat anda apabila perlu untuk meminta maklum balas dan menghubungi anda mengenai penggunaan Perkhidmatan kami.
Untuk menghantar komunikasi pemasaran dan promosi kepada anda. Kami mungkin memproses maklumat peribadi yang anda hantar kepada kami untuk tujuan pemasaran kami, jika ini selaras dengan keutamaan pemasaran anda. Anda boleh memilih untuk tidak menerima emel pemasaran kami pada bila-bila masa. Untuk maklumat lanjut, lihat “APAKAH HAK PRIVASI ANDA?” di bawah.
Untuk menghantar iklan yang disasarkan kepada anda. Kami mungkin memproses maklumat anda untuk membangunkan dan memaparkan kandungan dan iklan yang diperibadikan yang disesuaikan dengan minat, lokasi, dan lebih banyak lagi.
Untuk melindungi Perkhidmatan kami. Kami mungkin memproses maklumat anda sebagai sebahagian daripada usaha kami untuk memastikan Perkhidmatan kami selamat dan terjamin, termasuk pemantauan dan pencegahan penipuan.
Untuk mengenal pasti trend penggunaan. Kami mungkin memproses maklumat mengenai bagaimana anda menggunakan Perkhidmatan kami untuk lebih memahami cara ia digunakan supaya kami dapat memperbaikinya.
Untuk menentukan keberkesanan kempen pemasaran dan promosi kami. Kami mungkin memproses maklumat anda untuk lebih memahami cara menyediakan kempen pemasaran dan promosi yang paling relevan untuk anda.
Untuk menyelamatkan atau melindungi kepentingan vital individu. Kami mungkin memproses maklumat anda apabila perlu untuk menyelamatkan atau melindungi kepentingan vital individu, seperti untuk mengelakkan bahaya.
APA ASAS UNDANG-UNDANG YANG KAMI GUNAKAN UNTUK MEMPROSES MAKLUMAT ANDA?
Secara Ringkas: Kami hanya memproses maklumat peribadi anda apabila kami percaya bahawa ia perlu dan kami mempunyai alasan undang-undang yang sah (iaitu, asas undang-undang) untuk melakukannya di bawah undang-undang yang terpakai, seperti dengan persetujuan anda, untuk mematuhi undang-undang, untuk menyediakan perkhidmatan kepada anda bagi memenuhi kewajipan kontrak kami, untuk melindungi hak-hak anda, atau untuk memenuhi kepentingan perniagaan sah kami.
Jika anda berada di EU atau UK, bahagian ini terpakai kepada anda.
Peraturan Perlindungan Data Am (GDPR) dan GDPR UK memerlukan kami untuk menjelaskan asas undang-undang yang sah yang kami gunakan untuk memproses maklumat peribadi anda. Oleh itu, kami mungkin bergantung pada asas undang-undang berikut untuk memproses maklumat peribadi anda:
Persetujuan. Kami mungkin memproses maklumat anda jika anda telah memberikan kebenaran (iaitu, persetujuan) untuk kami menggunakan maklumat peribadi anda bagi tujuan tertentu. Anda boleh menarik balik persetujuan anda pada bila-bila masa. Ketahui lebih lanjut mengenai cara menarik balik persetujuan anda.
Kepentingan Sah. Kami mungkin memproses maklumat anda apabila kami percaya ia perlu secara munasabah untuk mencapai kepentingan perniagaan sah kami dan kepentingan tersebut tidak melebihi kepentingan dan hak serta kebebasan asas anda. Sebagai contoh, kami mungkin memproses maklumat peribadi anda untuk beberapa tujuan yang diterangkan untuk:
Menghantar maklumat kepada pengguna mengenai tawaran khas dan diskaun pada produk dan perkhidmatan kami
Membangun dan memaparkan kandungan iklan yang diperibadikan dan relevan untuk pengguna kami
Menganalisis bagaimana Perkhidmatan kami digunakan supaya kami boleh memperbaikinya untuk menarik dan mengekalkan pengguna
Menyokong aktiviti pemasaran kami
Mendiagnosis masalah dan/atau mencegah aktiviti penipuan
Memahami bagaimana pengguna kami menggunakan produk dan perkhidmatan kami supaya kami dapat memperbaiki pengalaman pengguna
Kewajipan Undang-Undang. Kami mungkin memproses maklumat anda apabila kami percaya ia perlu untuk mematuhi kewajipan undang-undang kami, seperti untuk bekerjasama dengan badan penguatkuasa undang-undang atau agensi pengawalseliaan, menggunakan atau mempertahankan hak undang-undang kami, atau mendedahkan maklumat anda sebagai bukti dalam litigasi yang kami terlibat.
Kepentingan Vital. Kami mungkin memproses maklumat anda apabila kami percaya ia perlu untuk melindungi kepentingan vital anda atau kepentingan vital pihak ketiga, seperti dalam situasi yang melibatkan ancaman berpotensi terhadap keselamatan mana-mana individu.
Jika anda berada di Kanada, bahagian ini terpakai kepada anda.
Kami mungkin memproses maklumat anda jika anda telah memberi kami kebenaran khusus (iaitu, persetujuan jelas) untuk menggunakan maklumat peribadi anda untuk tujuan tertentu, atau dalam situasi di mana kebenaran anda boleh disimpulkan (iaitu, persetujuan tersirat). Anda boleh menarik balik persetujuan anda pada bila-bila masa.
Dalam beberapa kes luar biasa, kami mungkin dibenarkan secara sah di bawah undang-undang yang terpakai untuk memproses maklumat anda tanpa persetujuan anda, termasuk, contohnya:
Jika pengumpulan jelas dalam kepentingan individu dan persetujuan tidak dapat diperoleh dengan cara yang cepat
Untuk penyiasatan dan pengesanan serta pencegahan penipuan
Untuk transaksi perniagaan dengan syarat tertentu dipenuhi
Jika ia terkandung dalam kenyataan saksi dan pengumpulan diperlukan untuk menilai, memproses, atau menyelesaikan tuntutan insurans
Untuk mengenal pasti individu yang cedera, sakit, atau telah meninggal dunia dan berkomunikasi dengan waris
Jika kami mempunyai alasan yang munasabah untuk mempercayai individu telah, sedang, atau mungkin menjadi mangsa penyalahgunaan kewangan
Jika adalah munasabah untuk menjangkakan pengumpulan dan penggunaan dengan persetujuan akan menjejaskan ketersediaan atau ketepatan maklumat dan pengumpulan adalah munasabah untuk tujuan berkaitan dengan penyiasatan pelanggaran perjanjian atau pelanggaran undang-undang Kanada atau suatu wilayah
Jika pendedahan diperlukan untuk mematuhi saman, waran, perintah mahkamah, atau peraturan mahkamah berkaitan dengan pengeluaran rekod
Jika ia dihasilkan oleh individu dalam kursus pekerjaan, perniagaan, atau profesion mereka dan pengumpulan adalah selaras dengan tujuan maklumat tersebut dihasilkan
Jika pengumpulan hanya untuk tujuan jurnalistik, seni, atau kesusasteraan
Jika maklumat itu tersedia untuk umum dan dinyatakan oleh peraturanBILA DAN DENGAN SIAPA KAMI BERKONGSI MAKLUMAT PERIBADI ANDA?
Secara Ringkas: Kami mungkin berkongsi maklumat dalam situasi tertentu yang diterangkan dalam bahagian ini dan/atau dengan pihak ketiga berikut.
Kami mungkin perlu berkongsi maklumat peribadi anda dalam situasi berikut:
Pemindahan Perniagaan. Kami mungkin berkongsi atau memindahkan maklumat anda berkaitan dengan, atau semasa rundingan, mana-mana penggabungan, penjualan aset syarikat, pembiayaan, atau pemerolehan seluruh atau sebahagian perniagaan kami kepada syarikat lain.
Afiliat. Kami mungkin berkongsi maklumat anda dengan afiliat kami, di mana kami akan memerlukan afiliat tersebut untuk menghormati Notis Privasi ini. Afiliat termasuk syarikat induk kami dan mana-mana anak syarikat, rakan kongsi usaha sama, atau syarikat lain yang kami kawal atau yang berada di bawah kawalan bersama kami.
Rakan Perniagaan. Kami mungkin berkongsi maklumat anda dengan rakan perniagaan kami untuk menawarkan anda produk, perkhidmatan, atau promosi tertentu.
Dinding Tawaran. Aplikasi kami mungkin memaparkan “dinding tawaran” yang dihoskan oleh pihak ketiga. Dinding tawaran seperti itu membolehkan pengiklan pihak ketiga menawarkan mata wang maya, hadiah, atau barang lain kepada pengguna sebagai pertukaran untuk penerimaan dan penyelesaian tawaran iklan. Dinding tawaran tersebut mungkin muncul dalam aplikasi kami dan dipaparkan kepada anda berdasarkan data tertentu, seperti kawasan geografi atau maklumat demografik anda. Apabila anda mengklik pada dinding tawaran, anda akan dibawa ke laman web luar yang dimiliki oleh orang lain dan meninggalkan aplikasi kami. Pengenal pasti unik, seperti ID pengguna anda, akan dikongsi dengan penyedia dinding tawaran untuk mengelakkan penipuan dan memberi kredit yang betul pada akaun anda dengan ganjaran yang relevan.
APA PENDIRIAN KAMI TERHADAP LAMAN WEB PIHAK KETIGA?
Secara Ringkas: Kami tidak bertanggungjawab terhadap keselamatan sebarang maklumat yang anda kongsi dengan pihak ketiga yang kami pautkan atau yang mengiklankan pada Perkhidmatan kami, tetapi tidak berafiliasi dengan Perkhidmatan kami.
Perkhidmatan kami, termasuk dinding tawaran kami, mungkin memautkan kepada laman web pihak ketiga, perkhidmatan dalam talian, atau aplikasi mudah alih dan/atau mengandungi iklan daripada pihak ketiga yang tidak berafiliasi dengan kami dan yang mungkin memautkan kepada laman web, perkhidmatan, atau aplikasi lain. Oleh itu, kami tidak memberi sebarang jaminan mengenai pihak ketiga tersebut, dan kami tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian atau kerosakan yang disebabkan oleh penggunaan laman web, perkhidmatan, atau aplikasi pihak ketiga tersebut. Pencantuman pautan ke laman web, perkhidmatan, atau aplikasi pihak ketiga tidak bermaksud kami menyokongnya. Kami tidak dapat menjamin keselamatan dan privasi data yang anda berikan kepada mana-mana laman web pihak ketiga. Sebarang data yang dikumpul oleh pihak ketiga tidak dilindungi oleh Notis Privasi ini. Kami tidak bertanggungjawab terhadap kandungan atau amalan serta polisi privasi dan keselamatan mana-mana pihak ketiga, termasuk laman web, perkhidmatan, atau aplikasi lain yang mungkin dipautkan ke atau dari Perkhidmatan kami. Anda harus menyemak polisi pihak ketiga tersebut dan menghubungi mereka secara langsung untuk menjawab soalan anda.ADAKAH KAMI MENGGUNAKAN KUKI DAN TEKNOLOGI PENGESANAN LAIN?
Secara Ringkas: Kami mungkin menggunakan kuki dan teknologi pengesanan lain untuk mengumpul dan menyimpan maklumat anda.
Kami mungkin menggunakan kuki dan teknologi pengesanan serupa (seperti web beacon dan piksel) untuk mengumpul maklumat apabila anda berinteraksi dengan Perkhidmatan kami. Sesetengah teknologi pengesanan dalam talian membantu kami mengekalkan keselamatan Perkhidmatan kami dan akaun anda, mengelakkan kemalangan, memperbaiki pepijat, menyimpan keutamaan anda, dan membantu dengan fungsi tapak asas.
Kami juga membenarkan pihak ketiga dan penyedia perkhidmatan untuk menggunakan teknologi pengesanan dalam talian pada Perkhidmatan kami untuk analitik dan pengiklanan, termasuk untuk membantu menguruskan dan memaparkan iklan, menyesuaikan iklan dengan minat anda, atau menghantar peringatan troli belanja yang ditinggalkan (bergantung pada keutamaan komunikasi anda). Pihak ketiga dan penyedia perkhidmatan menggunakan teknologi mereka untuk menyediakan iklan mengenai produk dan perkhidmatan yang disesuaikan dengan minat anda yang mungkin muncul sama ada di Perkhidmatan kami atau di laman web lain.
Sekiranya teknologi pengesanan dalam talian ini dianggap sebagai “jualan”/“perkongsian” (termasuk pengiklanan yang disasarkan, seperti yang ditakrifkan di bawah undang-undang negeri AS yang terpakai), anda boleh memilih untuk tidak terlibat dalam teknologi pengesanan dalam talian ini dengan mengemukakan permintaan seperti yang diterangkan di bawah dalam bahagian “ADAKAH PENDUDUK AMERIKA SYARIKAT MEMPUNYAI HAK PRIVASI KHUSUS?”
Maklumat khusus tentang bagaimana kami menggunakan teknologi tersebut dan bagaimana anda boleh menolak kuki tertentu boleh didapati dalam Notis Kuki kami.
Google Analytics
Kami mungkin berkongsi maklumat anda dengan Google Analytics untuk menjejak dan menganalisis penggunaan Perkhidmatan. Ciri Pengiklanan Google Analytics yang mungkin kami gunakan termasuk: Laporan Demografi dan Minat Google Analytics, Pengiklanan Semula dengan Google Analytics, dan Laporan Impresi Google Display Network. Untuk menolak untuk dijejak oleh Google Analytics di seluruh Perkhidmatan, lawati https://tools.google.com/dlpage/gaoptout. Anda boleh memilih untuk tidak menggunakan Ciri Pengiklanan Google Analytics melalui Tetapan Iklan dan Tetapan Iklan untuk aplikasi mudah alih. Cara penolakan lain termasuk http://optout.networkadvertising.org/ dan http://www.networkadvertising.org/mobile-choice. Untuk maklumat lanjut mengenai amalan privasi Google, sila lawati halaman Privasi & Terma Google.
BAGAIMANA KAMI MENANGANI LOG MASUK MEDIA SOSIAL ANDA?
Secara Ringkas: Jika anda memilih untuk mendaftar atau log masuk ke Perkhidmatan kami menggunakan akaun media sosial, kami mungkin mempunyai akses kepada maklumat tertentu tentang anda.
Perkhidmatan kami menawarkan anda keupayaan untuk mendaftar dan log masuk menggunakan butiran akaun media sosial pihak ketiga (seperti log masuk Facebook atau X anda). Apabila anda memilih untuk berbuat demikian, kami akan menerima maklumat profil tertentu mengenai anda daripada penyedia media sosial anda. Maklumat profil yang kami terima mungkin berbeza bergantung pada penyedia media sosial yang berkenaan, tetapi biasanya termasuk nama anda, alamat emel, senarai rakan, gambar profil, serta maklumat lain yang anda pilih untuk menjadikan ia awam pada platform media sosial tersebut.
Kami akan menggunakan maklumat yang kami terima hanya untuk tujuan yang diterangkan dalam Notis Privasi ini atau yang dinyatakan dengan jelas kepada anda pada Perkhidmatan yang berkenaan. Sila ambil perhatian bahawa kami tidak mengawal, dan tidak bertanggungjawab terhadap, penggunaan lain maklumat peribadi anda oleh penyedia media sosial pihak ketiga anda. Kami mengesyorkan supaya anda menyemak notis privasi mereka untuk memahami bagaimana mereka mengumpul, menggunakan, dan berkongsi maklumat peribadi anda, dan bagaimana anda boleh menetapkan keutamaan privasi anda di laman web dan aplikasi mereka.BERAPA LAMA KAMI MENYIMPAN MAKLUMAT ANDA?
Secara Ringkas: Kami menyimpan maklumat anda selama mana yang diperlukan untuk memenuhi tujuan yang dinyatakan dalam Notis Privasi ini kecuali jika dikehendaki oleh undang-undang.
Kami hanya akan menyimpan maklumat peribadi anda selama mana yang diperlukan untuk tujuan yang dinyatakan dalam Notis Privasi ini, melainkan tempoh penyimpanan yang lebih lama diperlukan atau dibenarkan oleh undang-undang (seperti keperluan cukai, perakaunan, atau keperluan undang-undang lain). Tiada tujuan dalam notis ini yang memerlukan kami menyimpan maklumat peribadi anda lebih lama daripada tempoh di mana pengguna mempunyai akaun dengan kami.
Apabila kami tiada keperluan perniagaan yang sah untuk memproses maklumat peribadi anda, kami akan sama ada memadamkan atau menganonimkan maklumat tersebut, atau jika ini tidak mungkin (contohnya, kerana maklumat peribadi anda telah disimpan dalam arkib sandaran), kami akan menyimpan maklumat peribadi anda dengan selamat dan mengasingkannya daripada pemprosesan lanjut sehingga pemadaman adalah mungkin.BAGAIMANA KAMI MELINDUNGI MAKLUMAT ANDA?
Secara Ringkas: Kami berusaha untuk melindungi maklumat peribadi anda melalui sistem langkah keselamatan organisasi dan teknikal.
Kami telah melaksanakan langkah keselamatan teknikal dan organisasi yang sesuai dan munasabah untuk melindungi keselamatan sebarang maklumat peribadi yang kami proses. Walau bagaimanapun, walaupun dengan perlindungan kami dan usaha kami untuk mengamankan maklumat anda, tiada penghantaran elektronik melalui Internet atau teknologi penyimpanan maklumat yang dapat dijamin 100% selamat, jadi kami tidak dapat menjanjikan atau menjamin bahawa penggodam, penjenayah siber, atau pihak ketiga yang tidak dibenarkan tidak akan dapat mengalahkan keselamatan kami dan mengumpul, mengakses, mencuri, atau mengubah maklumat anda dengan tidak betul. Walaupun kami akan melakukan yang terbaik untuk melindungi maklumat peribadi anda, penghantaran maklumat peribadi ke dan dari Perkhidmatan kami adalah atas risiko anda sendiri. Anda hanya boleh mengakses Perkhidmatan dalam persekitaran yang selamat.APA HAK PRIVASI ANDA?
Secara Ringkas: Bergantung kepada negeri tempat tinggal anda di AS atau di beberapa wilayah, seperti Kawasan Ekonomi Eropah (EEA), United Kingdom (UK), Switzerland, dan Kanada, anda mempunyai hak yang memberi anda akses yang lebih besar dan kawalan terhadap maklumat peribadi anda. Anda boleh menyemak, mengubah, atau menamatkan akaun anda pada bila-bila masa, bergantung kepada negara, wilayah, atau negeri tempat tinggal anda.
Di beberapa wilayah (seperti EEA, UK, Switzerland, dan Kanada), anda mempunyai hak tertentu di bawah undang-undang perlindungan data yang berkenaan. Ini termasuk hak (i) untuk meminta akses dan mendapatkan salinan maklumat peribadi anda, (ii) untuk meminta pembetulan atau pemadaman; (iii) untuk mengehadkan pemprosesan maklumat peribadi anda; (iv) jika berkenaan, untuk kebolehbawaan data; dan (v) untuk tidak dikenakan keputusan automatik. Dalam keadaan tertentu, anda juga mungkin mempunyai hak untuk membantah pemprosesan maklumat peribadi anda. Anda boleh membuat permintaan tersebut dengan menghubungi kami menggunakan butiran hubungan yang diberikan dalam seksyen “BAGAIMANA ANDA BOLEH MENGHUBUNGI KAMI MENGENAI NOTIS INI?” di bawah.
Kami akan mempertimbangkan dan bertindak atas mana-mana permintaan mengikut undang-undang perlindungan data yang berkenaan.
Jika anda berada di EEA atau UK dan anda percaya bahawa kami sedang memproses maklumat peribadi anda secara tidak sah, anda juga mempunyai hak untuk membuat aduan kepada pihak berkuasa perlindungan data negara anggota anda atau pihak berkuasa perlindungan data UK.
Jika anda berada di Switzerland, anda boleh menghubungi Komisioner Persekutuan Perlindungan Data dan Maklumat.
Menarik balik persetujuan anda: Jika kami bergantung pada persetujuan anda untuk memproses maklumat peribadi anda, yang mungkin melibatkan persetujuan yang jelas dan/atau tersirat bergantung kepada undang-undang yang berkenaan, anda mempunyai hak untuk menarik balik persetujuan anda pada bila-bila masa. Anda boleh menarik balik persetujuan anda pada bila-bila masa dengan menghubungi kami menggunakan butiran hubungan yang diberikan dalam seksyen “BAGAIMANA ANDA BOLEH MENGHUBUNGI KAMI MENGENAI NOTIS INI?” di bawah.
Walau bagaimanapun, sila ambil perhatian bahawa ini tidak akan menjejaskan kesahihan pemprosesan sebelum penarikan balik tersebut, dan apabila undang-undang yang berkenaan membenarkan, ia tidak akan menjejaskan pemprosesan maklumat peribadi anda yang dilakukan berdasarkan alasan pemprosesan yang sah selain daripada persetujuan.
Menolak komunikasi pemasaran dan promosi: Anda boleh berhenti melanggan komunikasi pemasaran dan promosi kami pada bila-bila masa dengan mengklik pautan berhenti melanggan dalam e-mel yang kami hantar, atau dengan menghubungi kami menggunakan butiran yang diberikan dalam seksyen “BAGAIMANA ANDA BOLEH MENGHUBUNGI KAMI MENGENAI NOTIS INI?” di bawah. Anda akan dikeluarkan daripada senarai pemasaran.
Walau bagaimanapun, kami mungkin masih berkomunikasi dengan anda — contohnya, untuk menghantar mesej yang berkaitan dengan perkhidmatan yang perlu untuk pentadbiran dan penggunaan akaun anda, untuk memberi respons kepada permintaan perkhidmatan, atau untuk tujuan bukan pemasaran yang lain.
Maklumat Akaun
Jika anda ingin menyemak atau mengubah maklumat dalam akaun anda atau menamatkan akaun anda pada bila-bila masa, anda boleh:
Log masuk ke tetapan akaun anda dan mengemas kini akaun pengguna anda.
Atas permintaan anda untuk menamatkan akaun anda, kami akan menyahaktifkan atau memadamkan akaun dan maklumat anda daripada pangkalan data aktif kami. Walau bagaimanapun, kami mungkin menyimpan beberapa maklumat dalam fail kami untuk mencegah penipuan, menyelesaikan masalah, membantu dengan sebarang penyiasatan, menguatkuasakan terma undang-undang kami dan/atau mematuhi keperluan undang-undang yang berkenaan.
Jika anda mempunyai sebarang soalan atau komen mengenai hak privasi anda, anda boleh menghantar e-mel kepada kami di support@veryfied.my.KAWALAN UNTUK CIRI-CIRI DO-NOT-TRACK
Kebanyakan pelayar web dan beberapa sistem operasi mudah alih serta aplikasi mudah alih termasuk ciri atau tetapan Do-Not-Track (“DNT”) yang boleh anda aktifkan untuk memberi isyarat pilihan privasi anda agar tidak ada data tentang aktiviti pelayaran dalam talian anda dipantau dan dikumpulkan. Pada peringkat ini, tiada piawaian teknologi seragam untuk mengenali dan melaksanakan isyarat DNT telah diselesaikan. Oleh itu, kami tidak menjawab isyarat pelayar DNT atau mana-mana mekanisme lain yang secara automatik menyampaikan pilihan anda untuk tidak dipantau dalam talian. Jika suatu piawaian untuk penjejakan dalam talian diterima yang perlu kami patuhi pada masa depan, kami akan memaklumkan anda mengenai amalan tersebut dalam versi yang disemak semula Notis Privasi ini.
Undang-undang California menghendaki kami memberitahu anda bagaimana kami bertindak balas terhadap isyarat DNT pelayar web. Oleh kerana pada masa ini tiada piawaian industri atau undang-undang untuk mengenali atau menghormati isyarat DNT, kami tidak bertindak balas terhadapnya pada masa ini.ADAKAH PENDUDUK AMERIKA SYARIKAT MEMPUNYAI HAK PRIVASI KHUSUS?
Secara Ringkas: Jika anda seorang penduduk California, Colorado, Connecticut, Delaware, Florida, Indiana, Iowa, Kentucky, Maryland, Minnesota, Montana, Nebraska, New Hampshire, New Jersey, Oregon, Rhode Island, Tennessee, Texas, Utah, atau Virginia, anda mungkin mempunyai hak untuk meminta akses dan menerima maklumat tentang maklumat peribadi yang kami simpan tentang anda dan bagaimana kami memprosesnya, membetulkan ketidaktepatan, mendapatkan salinan, atau memadamkan maklumat peribadi anda. Anda juga mungkin mempunyai hak untuk menarik balik persetujuan anda terhadap pemprosesan maklumat peribadi anda. Hak-hak ini mungkin terhad dalam beberapa keadaan oleh undang-undang yang berkenaan. Maklumat lanjut disediakan di bawah.
Kategori Maklumat Peribadi yang Kami Kumpul
Kami telah mengumpul kategori maklumat peribadi berikut dalam tempoh dua belas (12) bulan yang lepas:


Kami juga mungkin mengumpul maklumat peribadi lain di luar kategori-kategori ini melalui interaksi anda dengan kami secara bersemuka, dalam talian, melalui telefon atau mel dalam konteks berikut:
Menerima bantuan melalui saluran sokongan pelanggan kami;
Penyertaan dalam tinjauan pelanggan atau peraduan; dan
Memudahkan penyampaian Perkhidmatan kami dan memberi maklum balas terhadap pertanyaan anda.
Kami akan menggunakan dan menyimpan maklumat peribadi yang dikumpul sebagaimana perlu untuk menyediakan Perkhidmatan atau untuk tujuan berikut:
Kategori A – Selagi pengguna mempunyai akaun dengan kami
Kategori D – Selagi pengguna mempunyai akaun dengan kami
Kategori F – Selagi pengguna mempunyai akaun dengan kami
Kategori G – Selagi pengguna mempunyai akaun dengan kami
Sumber Maklumat Peribadi
Ketahui lebih lanjut tentang sumber maklumat peribadi yang kami kumpulkan di bahagian “APAKAH MAKLUMAT YANG KAMI KUMPULKAN?”
Bagaimana Kami Menggunakan dan Berkongsi Maklumat Peribadi Anda
Ketahui lebih lanjut tentang cara kami menggunakan maklumat peribadi anda dalam bahagian “BAGAIMANA KAMI MEMPROSES MAKLUMAT ANDA?”
Adakah maklumat anda akan dikongsi dengan pihak lain?
Kami mungkin mendedahkan maklumat peribadi anda kepada penyedia perkhidmatan kami melalui kontrak bertulis antara kami dan setiap penyedia perkhidmatan. Ketahui lebih lanjut dalam bahagian “BILAKAH DAN DENGAN SIAPA KAMI BERKONGSI MAKLUMAT PERIBADI ANDA?”
Kami mungkin menggunakan maklumat peribadi anda untuk tujuan perniagaan dalaman kami sendiri, seperti untuk menjalankan penyelidikan teknologi dan demonstrasi. Ini tidak dianggap sebagai “penjualan” maklumat peribadi.
Kami tidak mendedahkan, menjual atau berkongsi sebarang maklumat peribadi kepada pihak ketiga untuk tujuan perniagaan atau komersial dalam tempoh dua belas (12) bulan yang lalu. Kami juga tidak akan menjual atau berkongsi maklumat peribadi pelawat laman web, pengguna, dan pengguna lain pada masa hadapan.
Hak Anda
Anda mempunyai hak di bawah undang-undang perlindungan data negeri tertentu di AS. Namun, hak ini tidak mutlak dan dalam beberapa kes, kami mungkin menolak permintaan anda seperti yang dibenarkan oleh undang-undang. Hak-hak ini termasuk:
Hak untuk mengetahui sama ada kami sedang memproses data peribadi anda
Hak untuk mengakses data peribadi anda
Hak untuk membetulkan ketidaktepatan dalam data peribadi anda
Hak untuk meminta pemadaman data peribadi anda
Hak untuk mendapatkan salinan data peribadi yang anda telah kongsi dengan kami
Hak untuk tidak didiskriminasi kerana melaksanakan hak anda
Hak untuk memilih keluar daripada pemprosesan data peribadi anda jika ia digunakan untuk pengiklanan tersasar (atau perkongsian seperti yang ditakrifkan di bawah undang-undang privasi California), penjualan data peribadi, atau pemprofilan yang menghasilkan kesan undang-undang atau kesan penting yang serupa (“pemprofilan”)
Bergantung kepada negeri tempat tinggal anda, anda juga mungkin mempunyai hak berikut:
Hak untuk mengakses kategori data peribadi yang sedang diproses (seperti yang dibenarkan oleh undang-undang, termasuk undang-undang privasi di Minnesota)
Hak untuk mendapatkan senarai kategori pihak ketiga kepada siapa kami telah mendedahkan data peribadi (seperti yang dibenarkan oleh undang-undang di California, Delaware, dan Maryland)
Hak untuk mendapatkan senarai pihak ketiga tertentu kepada siapa kami telah mendedahkan data peribadi (seperti yang dibenarkan oleh undang-undang di Minnesota dan Oregon)
Hak untuk menyemak, memahami, mempersoalkan dan membetulkan bagaimana data peribadi telah diprofilkan (seperti yang dibenarkan oleh undang-undang di Minnesota)
Hak untuk menghadkan penggunaan dan pendedahan data peribadi sensitif (seperti yang dibenarkan oleh undang-undang di California)
Hak untuk memilih keluar daripada pengumpulan data sensitif dan data peribadi melalui ciri pengecaman suara atau wajah (seperti yang dibenarkan oleh undang-undang di Florida)
Cara Untuk Melaksanakan Hak Anda
Untuk melaksanakan hak-hak ini, anda boleh hubungi kami melalui:
Melawat: support@veryfied.my
Emel: support@veryfied.my
Atau merujuk kepada maklumat hubungan di bahagian akhir dokumen ini.
Di bawah undang-undang perlindungan data negeri tertentu, anda boleh melantik ejen yang sah untuk membuat permintaan bagi pihak anda. Kami mungkin menolak permintaan daripada ejen yang tidak memberikan bukti yang sah bahawa mereka dibenarkan bertindak bagi pihak anda selaras dengan undang-undang yang berkenaan.
Pengesahan Permintaan
Sebaik sahaja kami menerima permintaan anda, kami perlu mengesahkan identiti anda bagi memastikan anda adalah individu yang sama yang maklumatnya disimpan oleh kami. Kami hanya akan menggunakan maklumat peribadi yang diberikan dalam permintaan anda untuk mengesahkan identiti anda atau kuasa untuk membuat permintaan tersebut.
Jika kami tidak dapat mengesahkan identiti anda berdasarkan maklumat yang telah kami simpan, kami mungkin akan meminta maklumat tambahan untuk tujuan keselamatan atau pencegahan penipuan.
Jika permintaan dikemukakan melalui ejen yang sah, kami mungkin perlu mengumpul maklumat tambahan untuk mengesahkan identiti anda dan ejen tersebut perlu menyediakan kebenaran bertulis dan ditandatangani daripada anda untuk mengemukakan permintaan itu.
Rayuan
Di bawah undang-undang perlindungan data negeri tertentu di AS, jika kami menolak permintaan anda, anda boleh membuat rayuan keputusan tersebut dengan menghantar emel kepada: support@veryfied.my. Kami akan memaklumkan kepada anda secara bertulis tindakan yang diambil atau tidak diambil, termasuk alasan keputusan tersebut. Jika rayuan anda ditolak, anda boleh mengemukakan aduan kepada Peguam Negara negeri anda.
Undang-Undang California “Shine The Light”
Seksyen 1798.83 Kod Sivil California, yang dikenali sebagai undang-undang “Shine The Light”, membolehkan pengguna kami yang menetap di California meminta dan memperoleh daripada kami, sekali setahun dan secara percuma, maklumat tentang kategori maklumat peribadi (jika ada) yang telah kami dedahkan kepada pihak ketiga untuk tujuan pemasaran langsung serta nama dan alamat semua pihak ketiga yang berkongsi maklumat tersebut dalam tahun kalendar sebelumnya. Jika anda adalah pemastautin California dan ingin membuat permintaan seperti itu, sila kemukakan permintaan secara bertulis kepada kami melalui maklumat hubungan di bahagian “BAGAIMANA UNTUK MENGHUBUNGI KAMI MENGENAI NOTIS INI?”
13. ADAKAH WILAYAH LAIN MEMPUNYAI HAK PRIVASI KHUSUS?
Ringkasnya: Anda mungkin mempunyai hak tambahan bergantung pada negara tempat tinggal anda.
Australia dan New Zealand
Kami mengumpul dan memproses maklumat peribadi anda mengikut kewajipan dan syarat yang ditetapkan oleh Akta Privasi Australia 1988 dan Akta Privasi New Zealand 2020 (Privacy Act).
Notis Privasi ini memenuhi keperluan pemberitahuan seperti yang ditakrifkan dalam kedua-dua Akta Privasi tersebut, khususnya:
apakah maklumat peribadi yang kami kumpulkan daripada anda,
daripada sumber mana,
untuk tujuan apa, dan
kepada siapa maklumat peribadi anda didedahkan.
Sekiranya anda tidak ingin memberikan maklumat peribadi yang diperlukan untuk tujuan-tujuan tersebut, ia mungkin menjejaskan keupayaan kami untuk menyediakan perkhidmatan, khususnya:
Menawarkan produk atau perkhidmatan yang anda inginkan
Memberi maklum balas atau bantuan terhadap permintaan anda
Mengurus akaun anda dengan kami
Mengesahkan identiti anda dan melindungi akaun anda
Pada bila-bila masa, anda berhak untuk meminta akses kepada atau pembetulan maklumat peribadi anda. Anda boleh membuat permintaan tersebut dengan menghubungi kami melalui maklumat yang dinyatakan dalam bahagian “BAGAIMANA ANDA BOLEH SEMAK, KEMASKINI, ATAU PADAM DATA YANG KAMI KUMPUL DARIPADA ANDA?”
Sekiranya anda percaya bahawa kami memproses maklumat peribadi anda secara tidak sah, anda berhak untuk mengemukakan aduan mengenai pelanggaran Prinsip Privasi Australia kepada Pejabat Pesuruhjaya Maklumat Australia, dan mengenai pelanggaran Prinsip Privasi New Zealand kepada Pejabat Pesuruhjaya Privasi New Zealand.
Republik Afrika Selatan
Pada bila-bila masa, anda berhak untuk meminta akses kepada atau pembetulan maklumat peribadi anda. Anda boleh membuat permintaan tersebut dengan menghubungi kami melalui maklumat yang dinyatakan dalam bahagian “BAGAIMANA ANDA BOLEH SEMAK, KEMASKINI, ATAU PADAM DATA YANG KAMI KUMPUL DARIPADA ANDA?”
Sekiranya anda tidak berpuas hati dengan cara kami mengendalikan sebarang aduan berkaitan pemprosesan maklumat peribadi anda, anda boleh menghubungi pejabat pengawal selia, maklumat seperti berikut:
The Information Regulator (South Africa)
Pertanyaan umum: enquiries@inforegulator.org.za
Aduan (lengkapkan borang POPIA/PAIA no. 5):
14. ADAKAH KAMI AKAN KEMASKINI NOTIS INI?
Ringkasnya: Ya, kami akan mengemaskini notis ini dari semasa ke semasa untuk memastikan pematuhan dengan undang-undang yang berkaitan.
Kami mungkin mengemaskini Notis Privasi ini dari semasa ke semasa. Versi yang dikemaskini akan ditunjukkan melalui tarikh “Disemak Semula” yang dikemaskini di bahagian atas Notis Privasi ini. Jika terdapat perubahan ketara pada Notis Privasi ini, kami mungkin memaklumkan anda sama ada melalui pemberitahuan yang jelas dipaparkan atau melalui notis terus kepada anda. Kami menggalakkan anda untuk menyemak Notis Privasi ini secara berkala bagi mengetahui cara kami melindungi maklumat anda.
15. BAGAIMANA UNTUK MENGHUBUNGI KAMI BERKENAAN NOTIS INI?
Jika anda mempunyai sebarang soalan atau komen mengenai notis ini, anda boleh menghantar emel kepada kami di:
Atau hubungi kami melalui pos di alamat:
Veryfied PLT
No.4
Jalan Cempaka, Taman Cempaka
Ampang, Selangor 68000
Malaysia
16. BAGAIMANA ANDA BOLEH SEMAK, KEMASKINI, ATAU PADAM DATA YANG KAMI KUMPUL DARIPADA ANDA?
Berdasarkan undang-undang yang terpakai di negara atau negeri tempat tinggal anda di Amerika Syarikat, anda mungkin mempunyai hak untuk:
Meminta akses kepada maklumat peribadi yang kami kumpulkan daripada anda,
Mendapatkan butiran bagaimana ia telah diproses,
Membetulkan sebarang ketidaktepatan, atau
Memadamkan maklumat peribadi anda.
Anda juga mungkin mempunyai hak untuk menarik balik persetujuan terhadap pemprosesan maklumat peribadi anda. Namun, hak ini mungkin dihadkan dalam beberapa keadaan berdasarkan undang-undang yang terpakai.
Untuk meminta semakan, kemaskini, atau pemadaman maklumat peribadi anda, sila hubungi kami melalui: